Всички новини от Перник и региона
Читател: Целият град е в дупки. Кога ще бъдат закърпени? Автобуси с висок екологичен клас тръгват по линия № 20 в община Перник, съобщи заместник-кметът Дени... БСП Перник избира ново ръководство на 16 април
   РегистрацияПарола

Психоложка от Перник към президента на България: "Психичното здраве на нацията е сериозно застрашено!"


20 март 2013  59 коментара



На редакционната поща на "За Перник" получихме писмо от пернишката психоложка Аделина Иванова. Писмото е адресирано към президента на Република България господин Росен Плевнелиев, към министъра на здравеопазването, министъра на труда и социалната политика и НЗОК. То е относно превенция на психичното здраве на българският народ и създаване на възможност за осигуряване на средства от здравната каса за психологически консултации на гражданите на република България. Ето какво пише Аделина Иванова:

Уважаеми г - н Президент,

 

Последните събития в страната с непреставащ брой на самоубийства на хора неопровержимо показва, че психичното здраве на нацията е сериозно застрашено! Това е само видимата част на проблема. За всички психолози, работещи по места е ежедневие да се срещат с хора, безпомощни и без създаден механизъм за регламентирана подкрепа от специалисти да се справят с житейските кризи, една част от които съпътстващи нормалното човешко развитие, но и другата част – породени от социално-икономическото състояние на страната и световните процеси от няколко години насам.
Като психолог със сериозен стаж в работата си с деца и хора в риск и във връзка с горепосоченото отправям предложение към Вас, да инициирате с екипа на правителството мерки, относно възможността нуждаещи се и желаещи българи да имат възможност чрез здравната каса да посещават психологически консултации с цел превенция на психичното здраве.
Твърде често при консултации и разговори с лични лекари се установява, че семейства имат все по-належаща подкрепа в това отношение, но нямат необходимите средства за частно посещение на при специалист, което струва поне 30 лв.
При проведените от мен на доброволни начала консултации след земетресението в Перник през 2012г се убедих, че българинът има необходимата култура да посещава психолог. Консултациите се извършваха на две места - в административната сграда в кметство „Изток” в град Перник и в офиса на Български червен кръст в града. Още не мога да забравя как дойдоха доста хора, като между тях бяха възрастна баба с внучето си, разведени родители с детето си и една жена от малцинството, за да споделят проблемите си.

За никой вече не е тайна, че животът в страната принуждава хората да живеят в непрекъснат стрес, редица инкриминирани прояви се отприщват често именно от трупаното напрежение ден след ден. Ставаме свидетели на "чумата на 21-ви век", както някои определят стреса. Не е тайна и това, че много от тежките болести, като рак, инсулти, инфаркти, също се отключват от недоброто психично здраве.

Хората имат нужда от психологическа помощ, но рядко могат да си я позволят. Вие, като водач на нацията, правителството като цяло и ние специалистите бихме могли да направим възможно това да стане част от стандарта на живот на хората. Както на всички ни е ясно, важно е не само да се борим за по-дълъг, но и за качествен живот.

Вярвам, че в тези тежки времена Вие и всички трезвомислещи управници сте призвани да работите в посока превенция и подкрепа не само на физическото оцеляване на българите, но и на запазване на психичното им здраве, защото успешният човек е психически устойчивият човек.Успешните хора изграждат и успешната нация!

С уважение: Аделина Иванова
Гр.Перник                                                                         
Дата: 19 март, 2013 г.                                                                                                                           

 

Това е новина от червения бутон "Изпратете новина". "За Перник" не носи отговорност за новините, пристигнали от този бутон. "За Перник” дава думата на всички страни да се изкажат. Ако имате сигнали за каквото и да е било в Перник, пишете ни от червения бутон „Изпратете новина”, който се намира в горе вдясно на сайта или на мейла info@zapernik.com

Още за: Перник  президент  Росен  Плевнелиев  Аделина  Иванова  психоложка 

Добави/гласувай в Свежо   Добави в Любими.ком   Сподели във Фейсбук Запомни    Изпрати    За печат

59 коментара

20 март 2013 | мариела петрова
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Браво! Дано те чуе някой!


20 март 2013 | шерифа
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

супер написано но кой ще я чуе, този смешко ли който е кукла на конци в ръцете на б. б.


20 март 2013 | стефан стефанов
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Имам особено мнение към -психолог, алерголог, диетолог, Нацията има нужда от здравна култура, респективно от знание как да подържаме, възстановяваме и опазваме здравето си и как да превентираме заболяванията ! 90% от медиците и фармацевтите дърпат в обратна посока, всичко е бизнес, във всеки блок аптека, всеки над 50 год. дава по 50-100 лева месечно за лекарства (със съмнителен ефект), напротив ..., не ми се говори, пиша книга в момента по въпроса за истинското здраве, косата ще се изправи и на доктори и на болни, ако прочетат какво съм написал ама пусто невежество до тук е докарало, болните", бог да им е на помощ, за да не станат по-зле.
.... някой да е излекувал диабет...., ???, или язва???, или подагра???, а колко пари се дават ??? напразно ... а може !!! но диетолози, алерголози, психолози ще гладуват,.... НЕ, НЯМА ИМА И НЕВЕЖИ, И НЕГРАМОТНИ И ТАКИВА КОИТО НЕ ИСКАТ ДА СА ЗДРАВИ! ЗДРАВЕТО Е БОГАТСТВО- И ТРЯБВА ДА СЕ ПАЗИ И ОТСТОЯВА!!!


8 август 2013 | Е.Гарванска - психолог
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Поздравления към колегата Аделина Иванова!
Отдавна гилдията ни споделя нуждата от такива действия. Но и отдавна изразяваме скептицизъм в тази посока, защото за такива промени се иска силно лоби сред тези, които създават законите (в частност Закона за здравето). При липса на такова, там надделяват лекари и фармацевти, които нямат полза от това някой да дели територия с тях... всичко опира до икономически интереси.
А Вие Г-н Стефанов, струва ми се, смятате психиатри и психолози за едно и също - това се подразбира от казаното от Вас. Това са две различни професии! На психиатър си ходиш през НЗОК без проблем, както си и купуваш предписаните от него лекарства. Тук иде реч за психологическата помощ, която не се заплаща от здравната каса, но чрез която можеш да избегнеш лекарства, усложнения и необратими житейски драми при г-о-л-я-м-а част от психичните страдания... Но да, както и сам казвате, нужна е и здравна култура ;) ...


4 април 2014 | Финулски
Оценка:
-8
 (
8
 гласа)

Аз съм чувал и забелязвал, че половината (или дори повече) от мъжете в България (от поколенията родени след 1920 година- и най-вече от 1928 година) - които днес са възрастни пенсионери-са били силно засегнати (психично, морално и т. н) от моралния и т. н упадък на 50-те (в филмите, морала, появата на списанието Плейбой и т. н) и 60-те години на 20 век (сексуалната революция, засилването на порнографията (и създаването на мощна порно индустрия) - поява на списания, филми, порно кина (а по-късно- порно канали; в Интернет и т. н) и т. н), а от края на 80-те години на 20 век те оцеляват в крайна мизерия с малки пенсии (и (или) заплати) - част от които те често дават на свои безработни роднини и т. н. Много от тях говорят на обществени места пред хора с вулгарни думи, псуват, говорят си (или си крещят) сами на улици или другаде, тормозят без причина непознати за тях хора, заглеждат неприлично (или без причина) непознати за тях хора, просят грубо и нахално и т. н.


4 април 2014 | Финулски
Оценка:
-10
 (
10
 гласа)

Аз допълвам, че ако тези възрастни мъже бъдат разпитани с детектор на лъжата ще видите, че написаното от мен е вярно. Според много хора е добре ако тези възрастни мъже (които се държат така може би от злоба и неуспех в живота) се поставят в психиатрии, под наблюдение или другаде. Аз добавям (важно) към написаното от мен, че според много хора е добре ако тези възрастни мъже в България а също и- всички мъже и момчета с подобни (или други) отклонения- а да не говорим за тези от ромски произход (аз съм чувал от информирани хора- че в България- може би около половината от мъжете и момчета- понякога може би дори лекари (било тинейджъри в края на 80-те години на 20 век- до днес) и т. н от време на време имат някаква форма на психични отклонения) - се поставят в психиатрии, под психиатрично наблюдение или на други места (в зависимост от тяхното състояние) - създадени от институциите (било на България или на друга държава) за хора като тях.


4 април 2014 | Финулски
Оценка:
-10
 (
10
 гласа)

А аз съм чувал, че възрастните мъже през 70-те години на 20 век (и може би до преди 14-20 години) са били нормални като поведение и т. н (и някои от тях са били ветерани от 1-та и 2-та световни войни), но тогава те не са живеели в крайна мизерия, а децата и внуците им и т. н- не са разчитали на техните пенсии, заплати и т. н (защото са работили-и е имало достатъчно работни места в градовете и в селата) и т. н. Надявам се институциите у нас, ООН, Европейския съюз, ФБР и т. н да помогнат. Също в България (съм чувал и забелязвал), че е имало възрастни (и изобщо) мъже (от поколенията родени след 1925 година), които без видима причина са се карали (или разговаряли) с хора на висок (понякога много) глас или имали анормално държание по друг начин. Аз не отричам, че в България има и жени с анормално държание, но те не могат да се мерят като брой (а може би и степен) с мъжете у нас с лошо (дори само понякога) поведение без причина.


4 април 2014 | Финулски
Оценка:
-10
 (
10
 гласа)

Отново казвам, че ако всички хората за които аз писах (под всички мои коментари) бъдат разпитани с детектор на лъжата ще видите, че написаното от мен е вярно. Пак казвам, че с написаното от мен се надявам институциите у нас, ООН, Европейския съюз, и т. н да помогнат (по начина написан от мен по-горе или по-друг начин- какъвто те решат). Аз съм чувал и забелязвал, че в България (особено) от края на 80-те години на 20 век до днес- малко мъже (от поколенията били тинейджъри в края на 80-те години на 20 век- до днес) са имали брак, дете, интимна връзка (с жена-и въобще) и т. н .Извинявам се, че написах 4 коментара, но понеже позволените символи са до 1000- ми се наложи (за да може да напиша всичко важно) с което аз се надявам да помогна на нормалните хора в България- на които тези мъже понякога пречат с поведението си.


4 април 2014 | Касен
Оценка:
-9
 (
9
 гласа)

И аз знам, че е вярно- написаното от Финулски-и мисля, че е добре ако в България се приеме закон държавата да отпуска безплатна (покрита от здравната каса) помощ (за консултация с психолози и прочие) за мъжете в България-дори без да е нужно те сами да осъзнаят проблемите си (защото с поведението си пречат на останалите хора). А също е добре, ако в България отново има цензура на по-лошите, вулгарни, агресивни и прочие неща по телевизията (които преди края на 80-те години на 20 век) се изрязваха от филмите, сериалите и прочие.


5 април 2014 | бг гражданин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Наистина много са зле психично доста от мъжете в държавата ни. Определено много от тях (без да си признават) се нуждаят от психологична (или психиатрична) помощ (а и за цялото общество ще е най-добре ако те са под наблюдение). Много малка част от българските мъже (особено от края на 80-те години на 20 век- до днес) живеят добре, човешки и нормално- понеже нямат работа (а който има често е временна и ниско платена), нямат лична хигиена- а понякога и нормален човешки вид и поведение.


7 април 2014 | Ясан
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз се надявам в близко бъдеще (дори настояще) в България отново да има физически и психически здрави млади и възрастни мъже- както отново да има заводи и прочие- работни места за хората в градовете и селата. И по този начин нормално бъдеще (дори настояще) за България.


8 април 2014 | Нелев
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

И аз знам, че повечето мъже в България (основно от 1989 година) живеят много бедно и едвам оцеляват- гледат да имат пари основно за хляб и лекарства-когато се разболеят-но въпреки това трябва да се държат нормално и да се съобразяват с останалите хора- а за съжаление по улиците (и другаде-в магазини и т. н) в България се разхождат твърде много мъже (предимно) с анормално поведение- и това не е приятно на нормалните хора в България.


9 април 2014 | Жолин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Наистина прекалено много психично болни и психично нередовни хора се разхождат на свобода в България-от поне 25 години- и наистина това не е приятно на нормалните хора в България. Добре е ако правителството у нас приеме по-строги закони за психично болните (защото някои от тях може да са опасни и агресивни) и те бъдат постоянно под някакво наблюдение-в специализирано място ли другаде.


10 април 2014 | Алинев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че на повечето нормални хора в България им омръзна психично болни хора- да ходят на свобода по улиците и прочие. Дано държавата ни да вземе скоро по-сериозни мерки за да спре това (може също и със закони).


11 април 2014 | Янис
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм оптимист, че България ще се оправи в бъдеще или настояще.


18 април 2014 | Финулски
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз съм съгласен че най-зле (като степен и брой) психично, като поведение и т. н в България са мъжете под 50 годишна възраст (те са пострадали психично и т. н най-много от липсата на цензура по телевизия, вестници и т. н от края на 80-те години на 20 век, а също и от безработицата, липсата на брак и т. н от същия период- много от жените у нас които имат деца от края на 80-те години на 20 век (които намаляха много като брой спрямо 70-те години на 20 век) - до днес- са самотни майки, а бащите (с които те обичайно не живеят) са мъже над 48 години). И аз се надявам България да се оправи и възстанови в бъдеще (все пак това е най-важното).


18 април 2014 | Герин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз също съм забелязвал, че след 1989 година- много мъже (които днес са основно под 50 годишна възраст) в България- са с видими психични отклонения и анормално поведение- и ходят на свобода по улиците (дори центъра) и прочие- в български градове- а някои от тях може да се опасни и агресивни. Нашата държавата трябва (институциите в България-съдебна власт, полиция и прочие) да започне сериозни мерки за да спре това (може също и със закони).


27 април 2014 | Зинилев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм чувал че ромите в България (а вероятно и в света) не са живеели уседнало (в определена страна) а са били като пътуващ номадски народ и едва законите от около 50-те години на 20 век са принудили ромите да живеят уседнало в градове и селата в България (а вероятно и в другите страни от Съветския съюз). В България повечето роми трудно могат да намерят работа (едва ли някой българин, турчин и т. н- би ги наел за работа за нещо) в български и т. н квартал (освен като метачи на улици или нещо подобно- а вероятно повечето от ромите в България не притежават средно (дори основно) училищно образование. Аз мисля че за ромите може би наистина е най-добре ако се създаде отделна-държава за тях (примерно ако някоя голяма страна даде малка част от територията си за това) в която държава ромите да живеят постоянно, работят и т. н (Надявам се институциите у нас, ООН, Европейския съюз, ФБР и т. н да помогнат - и това да се направи с тяхна помощ). Вероятно това е най-добрия вариант за всички хора.


30 април 2014 | Семински
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че управляващите трябва да помислят- как България да се оправи в бъдеще и да стане една добра и нормална за живеене държава.


1 май 2014 | Хренин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз съм виждал много психично нездрави хора в България- например- (през тази година- и края на миналата) се е случило възрастен мъж да говори с вулгарни думи на обществено място докато (този възрастен мъж) гледа нагло към непознат (за него) човек, или да се смее, (пред хора) на обществено място, в магазин и т. н- без причина (или да поздрави непознат за него- човек). Но наистина най-важното е как България да се оправи в бъдеще и да стане една добра и нормална за живеене държава. А от разказването кой- колко и какви психично нездрави хора в България е видял (а днес те наистина са много) не знам дали ще помогне на България да се оправи истински (може би ще помогне само на нормалните хора да са предупредени).


2 май 2014 | Оресев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Надявам се думите от новогодишното (през 2014 година) обръщение на президента на България- че добрите дни за България ще дойдат в бъдеще- да се сбъднат.


4 май 2014 | Яселин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Мой приятел ми разказа, че около януари 2014 година, когато един човек си е купил нещо от български магазин "всичко по 1 лев" в български провинциален град- един възрастен мъж е хванал предмета (който този човек си е бил купил) и го е сложил в чантата на този човек и дори е започвал да огъва чантата (сякаш да приготви тази чантата за прибиране в друга чанта), но човека е казал на този възрастен мъж, че носи чантата си в ръка и този възрастен мъж е спрял и е подал чантата на човека, а на тръгване този човек е казал на продавача в магазина "довиждане" и този възрастен мъж също е казал "довиждане". А преди този възрастен мъж за който- писах да извърши описаните от мен неща (естествено-без видима причина) също без видима причина-се е смеел на висок глас (пред онзи човек и продавачите в магазина). Наистина днес повечето стари мъже са зле психично- и аз съм чувал, че повечето млади мъже от 50-те год на 20 век са били импотентни или гейове- а от последните 28 години оцеляват в крайна мизерия.


4 май 2014 | Яселин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз само уточнявам, че наистина нищо чудно, че днес в България повечето стари мъже са зле психично (и стават само за смях и срам на човешкия род и човешката история) - и аз съм чувал, че повечето млади мъже (които днес са стари) от 50-те години на 20 век са били импотентни или гейове (за гейове не знам- но подозирам) - а от последните около 28 години оцеляват в крайна мизерия. Ако се провери със съвременни средства ще се види, че всичко написано от мен е вярно. Аз също мисля, че най-важното е как България да се оправи (и хората за които писах - но и не само те) да си осъзнаят нуждата от психиатър или психолог (а може би дори без това) и да започнат лечение.


4 май 2014 | Юлинин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Знам че българската земя (както и никоя страна или място) никога не е раждала такива мъже като тези поколения в България били млади от 50-те години на 20 век-до днес. И може би най-важното е как от малките момчета да станат нормални млади- а после и възрастни мъже- така че никога вече да няма (както и преди е нямало) такива мъже като поколения били млади от 50-те години на 20 век-до днес. Аз също мисля, че най-озлобени и най-зле психично от мъжете у нас (с някои малки изключения) - са тези над 35-40 годишна възраст- защото те са живели най-дълго (като млади) през моралния упадък (вероятно започвал в първите години след Втората световна война) и икономическия упадък от края на 80-те години на 20 век-до днес. Според мен надеждата за възстановяването на България- наистина е в бъдещите (може би и в младите) поколения


5 май 2014 | Малрин
Оценка:
-9
 (
9
 гласа)

Аз от години работя като психолог и (и без да прочитам всички коментари (и описани случаи) в тази статия) знам, колко са зле психично много хора в България (може би наистина основно при възрастните) и колко малко от тях идват при нас-психолозите (а също и при психиатрите). А хора с такива ненормални прояви (примерно като тези за които аз прочетох- тук) трябва задължително (и без тяхно съгласие) да започнат терапия и лечение при психолози (ако е необходимо и в психодиспансер) - но за тази цел трябват и по-добри закони в България (така, че нормалните хора да могат да живеят нормално).


6 май 2014 | Едренев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз живея в Америка от 9 години. Надявам се нещата (и цялата ситуация у нас от втората половина на 20 век- до днес) и законите в България да се оправят.


13 май 2014 | Сардахов
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Според мен е възможно в България много от мъжете, които днес са над 70 годишна възраст- да не са успели да се пенсионират от 1989 година (защото са ги уволнили) и да са оцелявали от чужди помощи и т. н. а днес да получават по-малки пенсии. И нищо чудно, че много от мъжете, които днес са над 70 годишна възраст в България са с психични отклонения (понякога много сериозни) или са крайно озлобени- а вероятно и като млади мъже не са били нормални.


13 май 2014 | Лемир
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И според мен България е държава, която (тоест нейните институции) нехае за психично болните си (които не са малко) - които ходят на свобода по улици, в блокове, магазини и прочие и могат да са заплаха за нормалните хора.


14 май 2014 | Охиев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм от хора (но не знам дал е вярно), че през социализма в България работниците в заводи (тогава може би са били около 50 процента (или повече) от работоспособното население в България- но от 1989 година повечето заводи бяха затворени или силно съкратиха работещите в тях) не са работили сериозно и са крадели от работните си места- а в останалите социалистически държави е Европа (тогава) това явление също е съществувало, но не чак в такава степен (може би и брой) като в България.


14 май 2014 | Канерин
Оценка:
-6
 (
6
 гласа)

Аз съм забелязал, че много от мъжете с ненормално поведение (крещене много гръмко, тормоз и т. н) към човек без причина- нямат смелост да се изправят срещу физически силен мъж- и се държат така лошо (без причина) само към хора, които им изглеждат не по-силни от тях- а това не е поведение на мъже (и на хора), а на крайно развалени и озлобени "мъже" ("хора"). Аз не мисля, че най-зле психично (и най-озлобени) от мъжете в България са тези над 70 годишна възраст.


15 май 2014 | Енев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че днес много хора в по-голяма или по-малка степен имат психични отклонения, но когато човек върши нещо неприятно или лошо против друг човек- трябва да подлежи под някаква отговорност- съдебна, психиатрична или друга. И всеки човек (особено над 5 години) трябва да може да отговаря за думите и действията си.


21 май 2014 | Янкул
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Предполагам че през 50-70-те години на 20 век (може би и по-рано е имало такива случаи, но много по-рядко) някои мъже са се оженили за да прикрият (пред роднините си-и въобще) че са хомосексуални (и/ или импотентни) и никога не са правили секс с жена си (и са знаели че жените им са раждали деца (докато са женени) от друг мъж). Предполагам че през 50-70-те години на 20 век- младите хора са станали безотговорни и много бракове са завършвали с развод и деца са се оставяли в домове за изоставени деца; или на други роднини, познати и т. н. Може би сега най-зле психично и въобще от мъжете в България са тези мъже между 35-50 годишна-възраст и тези мъже между 70-85 годишна възраст (вероятно за много от тях ще е много по-добре ако те са в специализирани места-психиатрии или други (които бъдат създадени за тях) където хора ще се грижат за тях, ще им дават храна, някакво отопление през зимата и ако те нямат нужните години трудов стаж да се пенсионират там ще издържат тях- финансово и въобще).


21 май 2014 | Янкул
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Допълвам само, че съм чувал че е имало случаи български роми (а може би и други хора-в България) да ходят зимата в психиатрии (без да се лекуват там ) защото там има отопление (а в техните домове явно нямат). Ако се провери ще се види, че написаното от мен (а може би и предположенията ми) е вярно. А вероятно повечето мъже в България (особено) между 35-50 годишна възраст- нямат брак и дете или деца (или ако се имали са разведени) или други роднини-които да се грижат за тях и да им помагат когато остареят (понеже вероятно повечето от тях нямат нужните години трудов стаж да се пенсионират и няма кой да издържа тях- финансово и въобще-когато остареят).


21 май 2014 | Ремил
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че ще дойде време и България ще се оправи от проблемите си и лошите крайности до които е стигнала.


23 май 2014 | Юхерев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Добре е ако и други държави помогнат на България да се оправи.


25 май 2014 | Мосимир
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Днес са изборите за Европейски парламент- дано това помогне и на България да започне да се променя към добро (след икономическата разруха и постоянна безработица от края на 80-те години на 20 век и прочие), дано и другите държави в Европа (и въобще) ни помогнат за това.


28 юни 2014 | Аглар
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Надявам се управляващите България, също да мислят- как думите от новогодишното (през 2014 година) обръщение на президента на България- че добрите дни за България ще дойдат в бъдеще- да се сбъднат.


21 февруари 2015 | Финулски
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Извинявам се за написаното от мен през 2014 година. Аз уточнявам, че когато аз писах тук и по-рано аз имах предвид че според един мой приятел днес и т. н (но аз не знам дали това е вярно) за някои от мъжете и т. н в България и по-млади и т. н. Аз предполагам, че всички хора които са писали тук и т. н за мъжете (а може би и за жени) под 50-48 години (и на каквато и да е възраст) че хора са казвали описаните там неща (за които аз не знам дали са напълно (или изобщо) верни и т. н) за някои от тези мъже и т. н (но аз не знам колко (на брой и т. н) са те) но може би е възможно някои (от тези мъже (дори и да са гейове) и т. н) като хора и т. н да се променят към добро. Аз пак казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написаното тук от мен- е вярно.


28 февруари 2015 | българин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм виждал, че в провинциален български град (а вероятно това е така и в останалите български градове) че автобусите (а вероятно и тролейбусите и т. н) сутрин (а вероятно и в пиковите моменти) са препълнени с хора (и хората буквално са притиснати -човек до човек). А, вероятно за да се оправи това е нужно да има повече (като брой) автобуси, тролейбуси и т. н (и те да са по-големи с повече свободни места и т. н). Чувал съм, че в България, има бездомни кучета (стоящи и т. н - там непрекъснато) около - згради на болници, поликлиники и т. н.


14 март 2015 | човек
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм чувал от българи (но не знам дали е вярно или не) че в България понякога се произвеждат плочки (а може би и други неща) на които се слагат етикети- че са произведени в Франция, Италия (а може би и други страни) и така се изнасят за други държави (а може би това правят и други страни).


28 март 2015 | n
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм, че в много български преводи на филми и т. н - има големи грешки и неточности.


13 април 2015 | sc
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Дано 2015 година- да е годината когато света ще се оправи- и ще се промени към добро.



15 април 2015 | nn
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм чувал че в света език световен преди английския е бил френския (и английския език е изместил световно френския език през 70-те години на 20 век).


9 май 2015 | ri
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че силиконите са всъщтност вредни за хората, които ги носят (може би медиите не трябва да показват актриси и прочие с такъв вид) - това е започвало може би постепенно от 50-те години на 20 век до днес - с актрисите и прочие.


12 май 2015 | N
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Видимо е, че човек не трябва да се присмива на нещастия, беди, бедствия и т. н (аз мисля, че човек не трябва да се присмива и на гей мъжете и т. н).


16 май 2015 | zc
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Днес може би има неща в информационните агенции и т. н (които са умишлени лъжи или силно пресилени неща), които целят да създават отрицателни чувства, ненавист и прочие- между хора от отделни народности и прочие.


18 май 2015 | s
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

В град Русе преди около 6 години - на голяма кофа за боклук (в центъра на Русе) - беше изписана най-вулгарната дума за пенис. Мой познат (живеещ в Лондон (в Англия) и работещ в Лондон в сферата на физическо здраве -в болница за физическо здраве) ми разказа (през 2014 година), че и в Лондон по улиците се виждали да вървят прегърнати -гей двойки мъже. И аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н- ще се види, че написаното от мен- е вярно.


16 юли 2015 | Малрин
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

В написаното от мен на 5 май 2014 година под темата "Психични заболявания имат 10% от европейците, но 20 % от българите"- аз излъгах, че съм психолог и излъгах, че хора с такива ненормални прояви (примерно като тези за които аз прочетох- тук) трябва задължително (и без тяхно съгласие) да започнат терапия и лечение при психолози (ако е необходимо и в психодиспансер) - аз го написах от глупост, но това видимо не е нужно за тях (а и въобще). А за това се извиняват и другите хора- писали подобни неща. Моля ви да махнете или изтриете този коментар (а и останалите- подобни и т. н) или поне да запишите моето извинение. Пак казвам, че ако се провери с полиграф- ще се види, че съм написал истината.


17 юли 2015 | l
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

От последните години в България (а вероятно и по света) с всяка изминала година нарастват цените на тока, парното, храните и т. н- а това вероятно е зле за повечето хора (особено за тези от тях, които нямат работа).


20 юли 2015 | sr
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Около 2000 година в училище "Братя Миладинови" в Русе (в клас "Г"- мисля около 5-ти клас ученици) едно момче (от ромски призход с мургава кожа и с лично първо име- мисля започващо с "В") е казвало (без причина) много извратена и т. н заплаха (а веднъж през 2006 година чух двама мъже роми да си говорят подобни неща- в центъра на български град) към някои негови (бяли) не роми съученици- които никога не са го обиждали, нито са му правили нещо- а тези негови съученици, са се оплакали на своята класна учителка а тя само е казала на това момче от ромски произход да им се извини- и той им се е извинил- видимо без искрено разкаяние. Знам за случай станал преди около 14 години- когато полицай е довел мъж циганин само да се извини на някого- не ром (и този мъж циганин му се е извинил (видимо не искрено) пред полицая) - но по-късно този мъж ром пак му е създавал подобни проблеми (за които му се е извинил пред полицая). Ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук е вярно.


20 юли 2015 | от България
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Според мен може би най-добър вариант за ромите по цял свят (а може би и за гей мъжете- по цял свят) е ако за тях се създаде отделна държава- където те доброволно да живеят постоянно -примерно някоя голяма държава (примерно Австралия) даде доброволно част от своята територия за това- и може би ако живеещите хора в тази територия доброволно се изселят в други части на страната си и т. н- и тяхната държава им осигури безплатно всичко това (нови прилични жилища, нормални работни места и т. н).


22 юли 2015 | un
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

През лятото на 2012 година една жена (от Велико Търново) хазяйка (която е имала (без причина) и други анормални и лоши прояви- към своя квартирант) - която хазяйка е родена в края на 40-те години на 20 век- и имаща един син и внучка- е нарекла пред своя квартирантка (млада жена- на двайсет и няколко години) фирмите, които всяка зима вдигат цените на тока, парното и т. н- и тя ги е нарекла "клати" и след това с най-пошлата дума за пе.. ниси (в множествено число). Аз също пиша, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


27 юли 2015 | bg man
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

В град Русе на 26 юли 2015 година между 10. 40-11. 40 часа по улица "Александровска" е вървял млад мъж с бяла кожа (и мисля и с по-широки и плътни устни), който без причина е говорил нещо- към непознат за него човек. В град Русе на 26 юли 2015 година между 10. 40-11. 40 часа по улица "Борисова" възрастна жена (с бяла коса) е крещяла (без причина) - мисля и към случайно минаващ покрай нея- млад човек (с къси летни дрехи). Аз мисля, че може би много от мъжете (и по-възрастните също) с анормално поведение (в България) към човек или хора- се страхуват да се държат така към гей мъже- за да не пострадат от тях по някакъв начин. И аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н (може би и с записи от камери от центъра на Русе- ако тези хора- са били снимани (от камери) - на връщане, отиване и т. н) ще се види, че написано тук - е вярно.


11 септември 2015 | Финулски
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Извинявам се (както и други хора писали тук) за написаното от мен през 2014 година. Аз предполагам, че всички хора които са писали тук и т. н за мъжете (а може би и за жени) под 50-48 годишна възраст (и на каквато и да е възраст) че хора са казвали описаните там неща (за които аз не знам дали са напълно (или изобщо) верни и т. н) за някои от тези мъже и т. н (но аз не знам колко (на брой и т. н) са те) но може би е възможно някои (от тези мъже и т. н) като хора и т. н да се променят към добро. Аз и други хора писали тук и т. н много се извиняваме за написаното "Според много хора е добре ако тези възрастни мъже (които се държат така може би от злоба и неуспех в живота) се поставят в психиатрии, под наблюдение или другаде" и т. н - които неща според нас не са вярни. Аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написаното тук от мен- е вярно.


22 септември 2015 | човек
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

В Русе около август и началото на септември 2015 година- в центъра на Русе се разхождаше мъж с тъмна брада по шорти (с не особено редовен вид) - изглеждащ на може би 35-40 годишна възраст. Около месец май или юни 2015 година две жени наближаващи да влязат в хипермаркет "Лидл" в Русе -са си говорили и едната е казала думата "гей проституция" и един мъж (изглеждащ на може би 35-45 годишна възраст) веднага (без да познава някоя от тях и без видима причина) се е обърнал към тях и после е влязъл в хипермаркет "Лидл" в Русе (а двете жени след него). В Русе около август или началото на септември 2015 година в хипермаркет "Билла" в Русе - един физически дебел мъж (изглеждащ на може би 35-45 годишна възраст) си е говорил сам (без видима причина), като е споменал и най-вулгарната дума за пенис. Казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


31 октомври 2015 | n
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

На едно място в Интернет на английски език (преди около един месец) аз прочетох (но аз не знам дали в написаното там има нещо вярно), че лекарските грешки (на лекарите в САЩ - но ако това е вярно, то вероятно (е така) и по света при хората от бялата и монголоидните раси) са третата причина за смъртни случаи на хора. Съгласен съм с проверката с детектор на лъжата и т. н за написаното сега- от мен.


16 Януари 2016 | Уточнявам, че
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Уточнявам, че когато аз писах по-рано, аз имах предвид, - Около 2000 година в училище "Братя Миладинови" в Русе (в клас "Г"- мисля около 5-ти клас ученици) едно момче (от ромски призход с мургава кожа (което момче с мургава кожа мисля, че е имало по-голяма сестра с мургава кожа- която също е учила в това училище) и с лично първо име- мисля започващо с "В") е казвало (без причина) много извратена и садистична заплаха (може би и той не е знаел, какво означават тези думи- поне едната от тях) към някои негови не роми съученици (с бяла кожа) - които никога не са го обиждали, нито са му правили нещо- а тези негови съученици, са се оплакали на своята класна учителка- а тя само е казала на това момче от ромски произход да им се извини- и той им се е извинил- видимо без искрено разкаяние. Аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


16 Януари 2016 | мнение
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

на хората по света и на света му трябва любов, мир и доброта- а това човек да желае нечие ( на човек и т. н) зло, умъртвяване, побои, удари, крясъци, геноцид, заплахи- било с оръжие, думи и т. н ( дори казани и т. н- и на шега и т. н) садизми, побои и т. н- видимо е грях..... .киното ( филми, сериали и прочие) от години показва само насилие, извръщения, пошлости и гнусотии (за нормален човек) - а това е зло, което е вредно за хората..... дано по-скоро света се оправи и промени към добро- и да има мир по Земята и добра работа за хората и щастлив и добър живот за хората....



4 октомври 2016 | Уточнявам, че -
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Уточнявам, че - Около 2000 година в училище в Русе (в клас "Г"- мисля около 5-ти клас ученици) едно момче (мисля може би от ромски призход с може би мургава кожа (което момче с може би мургава кожа мисля, че е имало по-голяма сестра с може би мургава кожа- която също е учила в това училище) и с лично първо име- мисля започващо с "В") е казвало (без причина) много извратена и садистична заплаха (може би и той не е знаел, какво означават тези думи- поне едната от тях) към някои негови не роми съученици (с бяла кожа) - които никога не са го обиждали, нито са му правили нещо- а тези негови съученици, са се оплакали на своята класна учителка- а тя само е казала на това момче от може би ромски произход да им се извини- и той им се е извинил- видимо без искрено разкаяние. Казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написаното от мен е вярно.



Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Кирилизация
<- ползвайте ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ако нямате кирилица

Име



Коментар





Въведете кода от картинката